Intake
Wanneer u geïnteresseerd bent in inkomensbeheer van Raad & Daad Bewind, kunt u contact met ons opnemen. U kunt ons bellen, maar u mag ook een bericht achterlaten. Wij bellen u dan terug.
Tijdens het telefonisch contact, zal er een afspraak worden gemaakt voor een intake. Wij komen hiervoor bij u thuis! Tijdens de intake worden de volgende zaken behandeld:
Uitvoering inkomensbeheer
Wanneer u akkoord bent dat Raad & Daad Bewind uw financiën gaat beheren, ondertekent u de toestemmingsverklaring. Hierna gaat Raad & Daad Bewind direct voor u aan de slag. We beginnen met het openen van een beheerrekening (hier komen uw inkomsten op binnen en worden uw lasten van betaald) en een leefgeldrekening (hier wordt uw leefgeld op gestort).
Raad & Daad Bewind zal alle instanties waarmee u te maken heeft aanschrijven. Hierbij worden de nieuwe rekeningnummers doorgegeven en zal het correspondentieadres worden gewijzigd in het adres van Raad & Daad Bewind. Er zal een budgetplan worden gemaakt, waarin inkomsten en uitgaven op elkaar afgestemd worden.
Wanneer er sprake is van schulden, wordt gekeken of dit problematische schulden zijn (niet zelf aflosbaar). Niet problematische schulden worden meegenomen in het budgetplan, bij problematische schulden, helpen wij u met de doorverwijzing naar gemeentelijke schuldhulpverlening.
Tijdens de periode van bewind ontvangt u maandelijks een overzicht van alle ontvangsten en betalingen die wij voor u hebben gedaan.
Diensten die gedurende het beheer kunnen worden uitgevoerd zijn:
Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | Klachtenreglement | KVK 73623784 | Copyright © 2025 Raad & Daad Bewind